To było ostatnie spotkanie studyjne na budowanym jeszcze odcinku drogi ekspresowej S3 między Lubina i Polkowicami. Taką przynajmniej mają nadzieję przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca ma czas do połowy listopada by oddać trasę do użytku.
Ta droga powstaje w bólach. Zgodnie z planem kierowcy powinni z niej korzystać już od trzech lat jednak włoska firma, która wygrała przetarg na budowę odcinka z Lubina do Polkowic nie wywiązała się ze swoich zadań. Długo trwało nim GDDKiA wyłoniła kolejnego wykonawcę, a ten najpierw musiał uporać się z fuszerkami na placu budowy by móc przystąpić do podstawowych zdań.
Teraz wszystko wskazuje, że to już koniec. Wykonawca robót ma czas do połowy listopada, ale prawdopodobnie jeszcze w październiku kierowcy pojadą nową trasą.
– Przed nami jeszcze ćwiczenia służb ratunkowych, czyli symulacja wypadku i szybkości działań ratunkowych. Na wszystkich oddawanych przez nas odcinkach S3 takie ćwiczenia były organizowane – powiedziała nam Lidia Markowska, dyrektorka wrocławskiego oddziału GDDKiA, która przyznała, że budowa S3 pod Lubinem jest on ostatniej prostej. – Jest to etap finalny, wykończeniowy. Trwają ostatnie prace na czterech obiektach. W tym tygodniu rozpoczyna się już etap układania warstwy ścieralnej tam gdzie jeszcze jej nie ma, a od przyszłego tygodnia wykonawca będzie kładł masę na odcinku między węzłem Polkowice Południe i Polkowice Północ.
Przedstawiciele GDDKiA nie chcą jeszcze podawać daty oficjalnego przekazania drogi kierowcom, ale za miesiąc konkretna data powinna już być znana. Wykonawca daje 10 lat gwarancji na wykonane przez siebie prace. Ze względu na wydłużenie budowy i konieczne naprawy zmieniły się ostateczne koszty budowy.
– Mówimy o ponad 600-700 milionach złotych. W zależności od tego jak będziemy podchodzić do tych kosztów – dodaje Lidia Markowska. – Wszystkie koszty związane z naprawami, przedłużeniem czasu wykonania drogi, będzie musiał pokryć pierwotny wykonawca. Mamy już złożone roszczenie i sukcesywnie dokładamy kolejne elementy ponoszone przez Skarb Państwa – wyjaśnia.
Ogłoszono przetarg na opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe modernizacji drogi krajowej nr 94 między Lubinem a Wrocławiem. – To bardzo ważna informacja dla mieszkańców tej części Dolnego Śląska – przekonuje minister Krzysztof Kubów, szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów.
Zakończyła się ważna dla mieszkańców Nielubi inwestycja. Wzdłuż bardzo ruchliwej drogi nr 12 powstał nowy chodnik. – O realizację tego zadania, nasz samorząd zabiegał od wielu lat – przypomina Krzysztof Wołoszyn, wójt gminy Żukowice.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła inwestycje w oświetlenia głogowskim przejść dla pieszych. W sumie poprawiono widoczność na czterech z nich.
Do końca tego tygodnia kierowcy pojadą nową nitką S3 między Lubinem i Polkowicami. Dzisiaj (26 października) ruszą prace przy zmianie organizacji ruchu. Wykonawca inwestycji niebawem zakończy swoje prace na drodze.
Dobiega końca budowa ostatniego odcinka S3 między Lubinem a Polkowicami. W ciągu najbliższych dni możemy się spodziewać sporych zmian na trasie. Apelujemy do kierowców o ostrożność.
Przypominamy, że dziś podczas popołudniowego meczu szczypiornistek KGHM MKS Zagłębia Lubin z zespołem Młyny Stoisław Koszalin, uruchomiony będzie punkt rejestracji dawców szpiku. Tym samym będzie szansa na znalezienie bliźniaka genetycznego dla ciężko chorej pani Moniki – strażaczki ochotniczki z Trzebnic.
30-letni ścinawianin odpowie przed sądem za kradzież taksówki i doprowadzenie do kolizji z innym autem. Po zderzeniu samochodów mężczyzna uciekł i zapewne był przekonany, że nie spotkają go żadne konsekwencje.
Choć są jedynymi kandydatami w wyborach na burmistrza lub wójta gminy, to wbrew pozorom nie mogą być pewni zwycięstwa. Taki kandydat musi bowiem uzyskać więcej, niż połowę ważnie oddanych głosów. Jeśli tak się nie stanie, nowego szefa gminy wybierze nowo ukonstytuowana rada.