Polska Miedź już dawno przestała być firmą, która tylko wydobywa surowce. KGHM od lat działa na rzecz mieszkańców z terenów, na których działają poszczególne zakłady pracy. W ostatnich latach zacieśniła się też współpraca pomiędzy miedziowym holdingiem, a samorządami. W życie wprowadzono wiele ciekawych projektów i programów z myślą o mieszkańcach.
W ostatnim tygodniu odbyło się spotkanie przedstawicieli miedziowego holdingu i kilkunastu samorządów. Omawiano na nim działania prospołeczne zaplanowane na bieżący rok.
– Pandemia utrudnia realizację społecznych inicjatyw, ale mimo to zdziałaliśmy wiele dobra. Nie skorzystaliśmy z alibi w postaci trudnej sytuacji epidemicznej. Dziękuję za zaangażowanie miedziowych samorządów, bez których nasze przedsięwzięcia na rzecz lokalnej społeczności nie byłyby możliwe – powiedział Adam Bugajczuk, Wiceprezes KGHM ds. Rozwoju.
Warto przypomnieć, że już dwa lata temu miedziowych holding zaangażował się w programy profilaktyczne prowadzone w szkołach na terenie zagłębia miedziowego. Pomimo pandemii i zamkniętych placówek oświatowych w 2021 r. w zajęciach online wzięło udział blisko 600 uczniów i ponad 300 rodziców i nauczycieli. KGHM sfinansował dostęp do bezpłatnych poradników dla rodziców i nauczycieli. Materiały były dostępne również w sieci i pobrało je tysiące unikalnych użytkowników z całego regionu. Z kolei broszura „Dzieci w wirtualnej sieci” na temat sposobów ochrony przed zagrożeniami cyfrowego świata trafiła do blisko 10 tys. rodziców zarówno w formie drukowanej, jak i online.
Pandemia nie pokrzyżowała też planów organizacji kursu „Szkoła Rodziców i Wychowawców”, czyli programu rozwoju kompetencji dorosłych w kontakcie z dorastającymi dziećmi. W 2020 roku kurs ukończyło 350 dorosłych z zagłębia miedziowego. W tym roku zainteresowanych jest już ponad 100 osób.
– Akademia Przywództwa Liderów Oświaty, którą zaproponował KGHM dyrektorom szkół z naszego regionu to gruntowny program rozwoju, który przerósł moje oczekiwania. Korzysta on z doświadczeń najlepszych trenerów i wykładowców biznesu. Moi współpracownicy już teraz odczuwają realne efekty mojego uczestnictwa w akademii – mówił podczas spotkania Paweł Korzeń, dyrektor Zespołu Szkół Politechnicznych w Głogowie.
Polska Miedź zaangażowała się również w walkę z depresją wśród dzieci i młodzieży, ale też wśród osób dorosłych. KGHM był partnerem Tygodnia Walki z Depresją. Wydarzenie swoim patronatem objęło 28 lokalnych samorządów i mediów. 120 mieszkańców regionu skorzystało z darmowych konsultacji ze specjalistami, tysiące osób oglądało wykłady i rozmowy, a wydarzenie w mediach społecznościowych uzyskało zasięg 130 tys. użytkowników.
Ostatnim, ale jednym z najważniejszych projektów prowadzonych przez Polską Miedź, jest kampania społeczna KGHM Mie(ć)dź Rodzinę, której głównym celem jest znalezienie dobrych domów dla dzieci, które straciły swoich rodziców lub wychowywały się w domach, które nie były w stanie zapewnić im właściwych warunków rozwoju. Do tej pory już kilkadziesiąt rodzin zgłosiło swoje kandydatury na rodziców zastępczych. Bezpośrednim efektem akcji jest pięć małżeństw, które przeszły szkolenie i przyjęły dzieci do swoich domów.