Strona główna » Gmina Kotla szuka ludzi do pracy. Ruszył nabór!
*** Tragedia pod ziemią. W wyniku oberwania mas skalnych, zginął 37-letni górnik. Do zdarzenia doszło w ZG Polkowice - Sieroszowice. KGHM ogłosił we wszystkich oddzialach 3-dniową żałobę ***
Wójt Gminy Kotla ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków. Poniżej publikujemy pełna treść ogłoszenia o pracę.
Planowane zatrudnienie od 01.08.2025r.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) praca w budynku Urzędu Gminy Kotla, ul. Głogowska 93, 67-240 Kotla (budynek dwukondygnacyjny z windą),
2) praca wykonywana w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) stanowisko związane z pracą przy komputerze przez ponad połowę dobowego wymiaru czasu pracy w pomieszczeniu biurowym oraz obsługą interesantów,
4) praca samodzielna oraz w zespole,
5) brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
6) otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy, narzędzia pracy: sprzęt komputerowy, drukarki, oprogramowanie, sprzęt biurowy.
1. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) ukończone studia wyższe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe:
1) Znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska, w szczególności:
a) znajomość zasad funkcjonowania i finansowania jednostek samorządu terytorialnego,
b) znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o podatkach i opłatach lokalnych, Ordynacja podatkowa, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, o finansach publicznych, o ochronie danych osobowych, Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
2) umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów prawa,
3) znajomość środowiska Windows, programów Word, Excel,
4) kultura, życzliwość w kontaktach interpersonalnych,
5) odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność, umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność i systematyczność,
6) doświadczenie w pracy w administracji samorządowej lub rządowej potwierdzone stażem pracy,
7) prawo jazdy kat. B.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo – księgowych, należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów oraz sprawozdań finansowych,
2) zakładanie kont podatkowych i ich aktualizacja,
3) prowadzenie spraw w zakresie ustalania i określania podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych,
4) prowadzenie postępowania w sprawie odwołań i skarg dotyczących wymiaru podatków,
5) pełna i terminowa realizacja decyzji wymiarowych podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości, zgodnie ze stawkami ustalonymi przez Radę Gminy,
6) prowadzenie rejestru wymiarowego zobowiązań pieniężnych oraz rejestru przypisów i odpisów zobowiązań pieniężnych,
7) prowadzenie i aktualizacja rejestru działalności gospodarczej osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych KOWR, a także jednostek organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe,
8) zbieranie i egzekwowanie informacji podatkowych składanych przez osoby fizyczne będące podatnikami podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od nieruchomości oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości składanych informacji w zakresie zgodności z zawiadomieniami o zmianie z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, informacjami z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Notariuszy, danymi z Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej, aktami zgonu oraz innymi informacjami,
9) zbieranie i egzekwowanie deklaracji podatkowych składanych przez osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne KOWR, a także jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz przeprowadzanie kontroli prawidłowości składanych deklaracji pod względem formalno-rachunkowym,
10) prowadzenie procedury związanej z ulgami przewidzianymi w ustawie o podatku rolnym, o podatku leśnym, o podatku od nieruchomości,
11) przygotowywanie decyzji w sprawie przypisów i odpisów zobowiązań podatkowych,
12) prowadzenie procedury związanej z ulgami w spłacie zobowiązań podatkowych przyznawanych przez organ podatkowy na wniosek podatnika: odraczanie terminu płatności, rozkładanie na raty, umarzanie zaległości dla podatników nie prowadzących działalności gospodarczej,
13) prowadzenie procedury związanej z przygotowaniem postanowień w sprawie ulg w spłacie podatków i opłat pobieranych przez urząd skarbowy stanowiących w całości dochody gminy,
14) udzielanie odpowiedzi na wnioski w sprawach ubezpieczeń społecznych rolników,
15) udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych z ewidencji podatkowej,
16) przestrzeganie obowiązku sprawozdawczego z zakresu powierzonych zadań,
17) pomoc publiczna dla przedsiębiorców w zakresie podatków i sprawozdawczość w tym zakresie,
18) opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz terminowe przedkładanie ich Radzie Gminy,
19) planowanie dochodów z tytułu podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości i opłat, do projektu budżetu gminy,
20) prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
21) współpraca ze stanowiskiem ds. księgowości podatkowej w celu uzgadniania zobowiązań podatkowych,
22) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatków od posiadanych środków transportowych, w tym przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych i prowadzenie kontroli prawidłowości ich sporządzania,
23) wydawanie zaświadczeń w sprawach majątkowych.
4. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
5. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys – CV,
3) kwestionariusz osobowy,
4) kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
6) kserokopie świadectw pracy oraz innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe zgodnie z pkt.1 ppkt.3 (wymagania niezbędne),
9) oświadczenie o stanie zdrowia,
10) oświadczenie o prowadzeniu lub nieprowadzeniu działalności gospodarczej,
11) oświadczenie o zapoznaniu się z zasadami przechowywania dokumentacji aplikacyjnej po zakończeniu naboru,
12) zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z art. 7 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 1 19 z 04.05.2016, str. 1). Wiem, że przysługuje mi prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem” – podpisana własnoręcznie,
13) oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną administratora danych osobowych.
Wymagane dokumenty oraz oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Wzór kwestionariusza oraz części oświadczeń można pobrać na stronie Biuletynu
Informacji Publicznej Gminy Kotla w zakładce Nabory do UG.
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem “Nabór do pracy na stanowisko ds. wymiaru podatków” osobiście w Urzędzie Gminy Kotla w terminie do dnia 11.07.2025r. do godziny 14.00 lub wysłać pocztą na adres Urząd GminyKotla, ul. Głogowska 93, 67-240 Kotla (decyduje data wpływu do sekretariatu).
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie kolejnego etapu postępowania.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://www.bip.kotla.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Kotla.
Mundurowi z legnickiej komendy patrolując drogi w Gminie Chojnów chcieli zatrzymać do kontroli drogowej motocyklistę. Ten jednak zignorował sygnały policjantów i zaczął uciekać. Daleko nie odjechał i szybko wyszło na jaw dlaczego za wszelką cenę próbował uniknąć przeszukania.
W zagrodzie przy plebani w Dłużycach w Gminie Ścinawa zorganizowano wyjątkową zabawę pod hasłem „Arka u ks. Marka”. Dzieci mogły spędzić czas na łonie natury bawiąc się z lamami, kucykami i owieczkami.
Mieszkanki Gminy Polkowice będą miały okazję przebadać się w kierunku wczesnego wykrycia raka piersi. Już 1 sierpnia do miasta przyjedzie mammobus. Badanie jest darmowe dla kobiet w wieku 45-74 lat, które wciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały tego badania w ramach świadczeń NFZ.
Gmina Rudna to kolejny region, który odwiedzili artyści w ramach 28. edycji Międzynarodowego Festiwalu Folklorystycznego „Świat pod Kyczerą”. To wydarzenie, które od lat promuje bogactwo tradycji, muzyki i tańca, ze szczególnym naciskiem na dziedzictwo Łemków.
Na poniedziałkowej sesji Rady Gminy Żukowice radni jednogłośnie poparli apel do Prezesa Rady Ministrów o likwidację Wód Polskich. Wójt gminy, Krzysztof Wołoszyn, w ostatnich miesiącach wielokrotnie poruszał temat zaniedbań w utrzymaniu wałów przeciwpowodziowych na terenie gminy. Od wrześniowej powodzi sytuacja nie zmieniła się, a problem wciąż się pogłębia.
Do końca września w przestrzeniach CDT Medicus w Lubinie przy ul. Leśnej 8, na odwiedzających czekają dwie niezwykłe wystawy, które warto zobaczyć. Sztuka zagościła zarówno w głównym patio, jak i w małej sali.
W najbliższą sobotę, 12 lipca, przed rozpoczynającym się nowym sezonem, oficjalnie zaprezentuje się drużyna KGHM Zagłębie Lubin. Spotkanie z kibicami zaplanowano w galerii Cuprum Arena. Start o godz. 17.
Mundurowi z legnickiej komendy patrolując drogi w Gminie Chojnów chcieli zatrzymać do kontroli drogowej motocyklistę. Ten jednak zignorował sygnały policjantów i zaczął uciekać. Daleko nie odjechał i szybko wyszło na jaw dlaczego za wszelką cenę próbował uniknąć przeszukania.
Tworzysz muzykę, tańczysz, śpiewasz, a może działasz kreatywnie w zupełnie inny sposób? To wydarzenie jest dla Ciebie! Już 19 lipca w parku w Grębocicach odbędzie się wyjątkowy wieczór pod hasłem „Scena pełna pasji” – i Ty możesz w nim wystąpić!