Od wybuchu pandemii w polkowickiej przychodni były cztery możliwości pozyskania recepty na leki stałe – poprzez rejestrację telefoniczną lub elektronicznie za pośrednictwem emaila: [email protected], aplikacji Visimed oraz poprzez Internetowe Konto Pacjenta.

– W ramach naszej nowej polityki zwiększania dostępności przychodni dla pacjentów szukamy optymalnych rozwiązań, by pogodzić zasady bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego w dobie pandemii z komfortem korzystania ze służby zdrowia przez mieszkańców gminy Polkowice – mówi Paweł Gambal, prezes PCUZ. – Jednym z elementów tego nowego podejścia jest rozszerzenie wachlarza możliwości pozyskania recepty na leki stałe.

Teraz każdy, kto potrzebuje leków stałych, może przyjść do przychodni i bez potrzeby wchodzenia do budynku wypełnić wniosek o receptę i wrzucić go do wystawionej przed wejściem głównym skrzynki. Wnioski są zabierane przez pracowników przychodni, a recepty wypisywane przez lekarzy.

– W ciągu dwóch, trzech dni od wrzucenia do skrzynki takiego zapotrzebowania, pielęgniarki dzwonią do pacjentów na podany w dokumencie numer telefonu i przekazują numer recepty – wyjaśnia prezes Gambal. – Jeśli nasze pielęgniarki nie dodzwonią się do danej osoby, pozostawiają receptę do odebrania w przychodni – dodaje.

To tylko jeden z elementów realizacji polityki dostępności Polkowickiego Centrum Usług Zdrowotnych. Kolejnym krokiem, jak zapowiada szef ośrodka zdrowia, ma być udrożnienie centrali telefonicznej tak, aby polkowiczanie mogli dodzwonić się do rejestracji, co w dobie teleporad i załatwiania spraw zdalnie jest koniecznością.