Polkowiczanie skarżyli się na problemy z dodzwonieniem się do lekarza. Telefony w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych były notorycznie zajęte. Uniemożliwiało to wielu osobom skontaktowanie się z lekarzem lub zarejestrowanie na wizytę u specjalisty. Niebawem problemy powinny zniknąć. Trwają bowiem prace nad wymianą centrali telefonicznej.
Stare linie telefoniczne nie są w stanie przyjąć tak dużego obciążenia i czasami zwyczajnie odmawiają posłuszeństwa. Tak było w PCUZ. Analogowa linia telefoniczna zostanie jednak wymieniona na cyfrową. Jak zapowiadają przedstawiciele przychodni – problemy niedługo powinny zniknąć.
Przez najbliższe dwa tygodnie trwać będą prace nad wymianą linii telefonicznej, udało się już naprawić usterki, przez które połączenia z przychodnią potrafiły się czasem zawiesić. Do pełni szczęścia jednak trzeba większej inwestycji, która właśnie ruszyła.
Jak się okazało, duża ilość telefonów od początku pandemii, szczególnie w godzinach porannych pokazała niewydolność starych urządzeń. Po zmianach pacjenci, którzy dodzwonią się do przychodni od razu będą mogli wybrać konkretny numer by nie blokować linii czekając na połączenie z pracownikami PCUZ.